25 Ocak 2015 Pazar

ŞEY

Başıma bir olay gelince bende detayına deginmek istedim..
yer mekan isim ve tarih vermeyecegim oturuyordum (*-*) geldi.. ŞEY abi seni babam çagrıyordu internet hakkında galiba sorun var dedi afalladım dogrusu neyse çocuktur deyip geçiştirdim.

Detayına deginmek istedim araştırmalarımda mantıklı sonuçlar ve bir o kadarda alakasız içerikler buldum..Bunların bir kısmını bloguma yazmak istedim..

ŞEY; felsefi bir kavramdır. Hiçbir zaman tam olarak çözülemeyecek olan bir kelimedir. Sırdır. Mistik İslam öğretisindeki sonsuzluk ve vahdet-i vücud kavramlarını bünyesinde bulundurur bu kavram. Zira şey; bir anlatıya göre, hiçbir şeydir, hiçbir şey olduğu için de her şeydir. Hiçlik kavramıyla arasındaki gizil bir bağıntı vardır dolayısıyla. Şüphesiz burada bahsettiğimiz hiçlik, Hayyam öğretisinde sonsuzluğa işaret eden hiçliktir. Yok oluşa işaret eden hiçlik değil.Yani bir anlamda sonsuzluğun bedeli hiçliktir.
....................
şey çok tuhaf bişeydir
....................

Bir zamanlar kaldırılmak istenen kelimedir. Dil bilimcileri toplanıp bu kelimeyi nasıl kaldırırız diye toplantı yapmışlar.
Toplantı sonunda şöyle bir açıklama getirilmiş:

'Şey kelimesi yerine hiçbir şey bulunamamıştır.'

....................

şey bence aslında çok tuaf bişey şey deyince herşey aklıma geliyor şeyler kimsenin aklına gelmez şey olduğu için bana göre şey herşey demek değildir şey herşeyden bağımsızdır şeyler 2 ye ayrılır erkek şey bide bayan şey erkek şey kendi halinde zararsızdır ama bayan şey çok zararlıdır tehlike yaratır onun nasıl bişey olduğu bilinmiyor bilinmezde o yuzden ben yorum yapamıyorum size bırakıyorum bu şeyi ama bayan şeyi iyi şey yapın

....................

Şey deyince aklımıza gelen ilk şey dir. :)
O kadar şeydir ki heryerde şey olur. :)
Şeyyy ııı diye başlayınca yalan olur.
Yalın kullanınca da hafıza kaybı :)
....................

Şey arapça bir kelime olup eşya kelimesinin köküdür. Ayşe ismi (gariptir ki) buradan gelir türkçe tam karşılığı 'nesne' dir. ama bugünkü kullanımı çok farklı ve çok yönlü

....................

Zor zamanımızda imdadımıza koşan kelime...
aklına gelmedi mi kelime hemen şey diye geçiştiriver


ŞEY [ALINTIDIR]

 

1 yorum: