10 Ekim 2012 Çarşamba

iPhone 5’ler kapanacak!

iPhone 5'i Türkiye'de satışa sunuldu ancak kullanıcılardan gelen bilgilere göre, iPhone 5'ler belli bir süre sonra kapanacak.

İnternet sitelerinden 3 Bin- 3 Bin 500 TL arasında bu telefonları satın alan cep telefonu kullanıcıları telefonlarına gelen “Telefonunuz kayıtsızdır ve birkaç gün içinde kapatılacaktır” kısa mesajı ile adeta şok oldu.

Piyasaya çıkmasıyla birlikte satış rekoru kıran iPhone 5 Türkiye'de 3Bin -3 Bin 500 TL arasında satışa sunuldu. İnternet sitelerinden bu telefonu satın alan tüketiciler Şikayetvar.com’a gönderdikleri şikayetlerle İphone 5’lere yasal uyarı gelmeye başladığını ve cep telefonlarının kapatılacağını şikayet ettiler. İşte gelen şikayetlerden bazıları şöyle:

“İnternetten aldığım iPhone 5 kayıtsız kaçak çıktı! Bir kaç gün önce internetteki bir alışveriş sitesinden adresinden iPhone 5 siparişi verdim. Amerika'dan getirilen ürünlerden 1500 TL ye alacağıma sırf kayıtlı legal olsun diye 2 katı para ödeyerek bu siteden satın almaya karar verdim. Telefon geldikten sonra internet sitesinin güvencesi olduğu için BTK'ya girip kontrol etme gereği bile duymadım. 12. 5 TL ye yeni kart (nano sim kart) çıkartıp telefonu 2 gün kullandım. Bugün bana ‘Telefonunuz kayıtsızdır ve 5 gün içinde kapatılacaktır’ diye mesaj geldi. Kontrol ettiğimde hakikaten bavul ticareti malı olduğunu gördüm. İnternet sitesini aradığımda sürekli şikayet kaydı açın, onaylandıktan sonra telefonu gönderin dediler? Başka telefonum yok ikincisi başka telefonum olsa dahi yeni telefona nano sim kart olmaz 12. 5 TL daha ödeyeceğim, sırf firmanın hatası yüzünden benzin, telefon, sim kart ücretleri 100 TLyi geçecek. Fakat dava açmaya hazırlanıyorum.”

UYARI MESAJLARI GELMEYE BAŞLADI
“İnternet sitesinden satın aldığım iPhone 5’e kayıtsız olduğuna dair uyarı mesajı geldi. Telefonum kapanacakmış. Hemen müşteri temsilcisini aradım ve iPhone 5 dünya'da ve Türkiye'de yeni satışa çıkan bir ürün olduğu için ülkemizde tek tek kayıt altına alındığını söyledi. ‘Bilgi Teknolojileri Kurumu'na (BTK) cihazların IMEI kayıt başvurularını yaptık ve onay sürecinin tamamlanmasını bekliyoruz.’ dedi. Madem öyle neden telefonları satışa sundunuz diye sorarız biz de. Tüketici yine mağdur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder